פרויקט פינוי בינוי ענק בשכונת נווה שרת בת"א

חברת אקרו נדל"ן נבחרה לביצוע הפרויקט במתחם הצנחנים, בנווה שרת ת"א. במקום 128 דירות ישנות שיהרסו, תקים החברה  370 יח"ד חדשות במתחם, לצד שטחי מסחר. לפי ההערכה היקף הפרויקט יהיה כ – 500 מיליון ₪.

חברת אקרו נדל"ן, בבעלותם של - אילן קפון, צחי ארבוב וזיו יעקובי, נבחרה ע"י בעלי הנכסים במתחם הרחובות בית אל 47 והצנחנים 13-23, בשכונת נווה שרת בת"א, לצורך הקמת פרויקט ענק של פינוי בינוי במתחם. היקף הפרויקט מוערך בכ-500 ₪.

 

אקרו נדל"ן נבחרה מבין חברות גדולות ומובילות בשוק לביצוע הפרויקט. הליך בחירת החברה נערך מטעם בעלי הדירות במתחם, באמצעות חברת ניהול פרויקטים – וקסמן גוברין גבע, בשיתוף עם החברה לפיתוח והתחדשות עירונית. היועץ המשפטי שמייצג את בעלי הדירות הוא  עו"ד יריב בר-דיין.

 

החברות המנהלות שמייצגות את בעלי הנכסים אישרו תב"ע חדשה  למתחם, אשר מאפשרת את בנייתו של הפרויקט הייחודי הזה, תוך פרק זמן קצר של כ-20 חודשים בלבד.

 

המתחם ממוקם בשכונת נווה שרת, מהשכונות הוותיקות בת"א. נווה שרת ממוקמת בצפון מזרח ת"א ונחשבת לשכונה המזרחית ביותר בעיר. הגבול הצפוני של השכונה הוא חלקו הצפוני של נחל הירקון והיא צמודה לקריית עתידים ורמת החייל, הנחשבים לאזורי תעסוקה מרכזיים בת"א.

 

נווה שרת נמצאת בתנופת פיתוח של תשתיות ובנייה מסיבית. יש בה לא מעט מוסדות  ציבור, ביניהם בי"ס יסודי "משה שרת", גני ילדים, קאנטרי נווה-שרת שכולל בריכה עירונית ומתקני ספורט, בתי כנסת, קונסרבטוריום ומרכזי קניות שכונתיים בינוניים וקטנים.

 

מתחם הצנחנים משתרע על שטח של כ -11 דונם ונמצאים בו היום 8 בניינים ותיקים, ללא ממ"דים ושאינם ממוגנים לרעידות אדמה. במסגרת הפרויקט המדובר, יהרסו הבניינים הקיימים עם 128 הדירות הקיימות ובמקומן יוקם מתחם המגורים שכולל שני מגדלים בני 25 קומות ושני בניינים בני 7 קומות. המתחם החדש יכלול 370 דירות חדשות שיוקמו לצד שטחי מסחר, על שטח של כ – 800 מ"ר בקומות הקרקע של המבנים החדשים.

המתחם החדש תוכנן ע"י האדריכל גיל שנהב - כנען שנהב אדריכלים.

 

 הדמיה: Arc effect 


תמהיל הדירות במתחם יהיה מגוון ויכלול דירות מ-2.5 ועד 5 חד' וגם דירות מיוחדות - מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. החצרות הפנימיות יהווה גינה לדיירי המתחם.

 

בעלי הדירות הקיימות שיהרסו, יזכו לדירות חדשות, יוקרתיות וגדולות הרבה יותר, אשר כוללות ממ"ד, מרפסת שמש, מחסן וחנייה תת קרקעית.

 

זיו יעקובי, מנכ"ל ואחד מבעלי אקרו נדל"ן: "אנו גאים בעובדה שבעלי הדירות במתחם בחרו בחברתנו להוביל את הפרויקט המיוחד. בזכות גודל המתחם והיקף הפרויקט שיבנה ברמה הגבוהה ביותר, תוך הקפדה על הפרטים, אנו בטוחים כי הוא יטביע את חותמו באזור ויהווה קטר לשכונת נווה שרת המתפתחת".

 

אדריכלית גלי דולב, שותפה מנהלת בחברת וקסמן גוברין גבע ומנהלת הפרויקט מטעם בעלי הדירות: "בהליך הוצאת המכרז לצורך בחירת יזם לפרויקט, מקסמנו את התמורה לשני הצדדים. היזם יקבל לידיו תכנית מאושרת, אחרי אישורי ועדות, ובכך הסיכון שלו פוחת. התועלת של הדיירים מהליך זה היא קיצור משמעותי של לוחות הזמנים".

 

ניר שמול, מנכ"ל ואחד מבעלי החברה לפיתוח והתחדשות עירונית: " בעלי הדירות הם יוזמי ההליך והם שותפים מרכזיים בו. באמצעות מודל חברתי זה, הצליחו בעלי הדירות בהובלת החברות שמנהלות את הפרויקט להביא לקיצור משמעותי בלוחות הזמנים של הקמת הפרויקט. הם בחרו יזם מצוין אשר יפעל לקידום ולמימוש הפרויקט. אנו גאים על ה"מודל החברתי" שקודם גם בפרויקט זה בשיתוך פעולה בין החברה לפיתוח והתחדשות עירונית וחברת וקסמן גוברין גבע".